Problémás iskolai helyzetek kezelése - fókuszban a megoldás (2020. január 22-23.)

Nevelőtestületünk minden tagja részt vett egy 16 órás folyamatba ágyazott pedagógus-továbbképzési programban. Megismertük a reziliencia fogalmát, a stresszhelyzetek szerepét a pedagógusok és a tanulók mindennapi életében, valamint a konstruktív konfliktuskezelési technikák felelevenítése mellett olyan új megközelítésű helyzetkezelési módszert sajátítottunk el, amelynek a megoldásépítés a központi fogalma. Megértettük a szemléleti változások szükségességét, jelentőségét, amelynek hatására bekövetkező változások jelentősen segíthetik az iskolaelhagyás, lemorzsolódás csökkenését.

Az elvárások tisztázása után a stressz, a megküzdés és reziliencia értelmezése kapott központi szerepet a gyakorlatokban, ahol a fő hangsúly a gyakorlati megtapasztaláson volt. A feladatok során gyakorlatot szereztünk abban, hogy a problémákon történő gondolkodás helyett a megoldáshoz szükséges készségek megtanulását szorgalmazzuk a tanulók körében. A csoportos munka során megtanultuk, hogy a pozitív gondolkodás milyen jelentőséggel bír az iskolai helyzetekben.

Az újonnan megtanult módszerek sikeres alkalmazása remélhetőleg segítséget nyújt a mindennapos problémák kezelésében iskolánkban.