Köszöntő

Hideg Marianna A közoktatás rendszerének a legutóbbi két évtizedes története meglehetősen változatos képet mutat arról a felfogásról, hogy az egyes rendszerek miként vélekedtek az általános iskolák működtetéséről. A 2013 januárjában bekövetkezett fenntartói változások megszüntették az iskolák és a körzetek közötti különbségeket. Olyan elvek lettek megfogalmazva, amelyek jól meghatározzák a pedagógiai szabadságot és a működtetés minőségét. Pályázatommal azt szeretném megmutatni, miként kívánok élni a szabadsággal s a legmagasabb színvonalon teljesíteni, teljesíttetni a kötelezettségeket.

Iskolát vezetni a mai világban nem könnyű dolog, sokszínű feladat elé állítja az embert. Az iskola életében szerepet játszó közösségekkel, kollégákkal, diákokkal, szülőkkel jó kapcsolatot alakítottam ki. Úgy érzem, a munkámat mindig jóindulatú figyelem, segítőkészség, a közös célok elérésének szándéka kísérte. Munkámmal továbbra is szeretnék hozzájárulni a Dávodi Forrás Általános Iskola sikereihez.
Úgy gondolom, vezetőként alkalmas vagyok/lehetek arra, hogy

  • helyes döntéseket hozzak
  • meghallgassak másokat
  • jó példával szolgáljak más kollégáknak
  • motiváljak, elismerjek
  • az iskola arculatát megőrizzem
  • felelősséget vállaljak más emberekért
  • célokat határozzak meg és irányt mutassak
  • hagyományainkat ápoljam
  • a gyermekekhez empátiával fordulok, arra törekszem, hogy a tanulók adottságainak, képességeinek, érdeklődési körének megfelelő képzést teremtsek.

Fontosnak tartom, és iskolánkban alkalmazni kívánom:

  • „hogy mindenki valaki”
  • „hogy minden gyermekhez más út vezet”
  • „hogy minden gyermekhez legrövidebb út a szeretet”.

Nem tudunk, és nem is akarunk versenyezni a nagyvárosok elitiskoláival, hiszen nem tudunk és nem is akarunk szelektálni a hozzánk jelentkező tanulókból. Településünkön és beiskolázási körzetünkben magas a szociálisan hátrányos helyzetűek aránya. A „minden gyermek tehetséges valamiben” elv alapján minden jelentkezőt felveszünk intézményünkbe, aki a jogai gyakorlása mellett a kötelességeit is teljesíti. Olyan képzési formákat szeretnénk biztosítani, amelyek csökkentik a szociális hátrányokat, ugyanakkor lehetőséget biztosítanak a tehetséggondozásra. Mindezt alkotó tevékenységekkel, és sok egészséges testmozgással, barátságos légkörben szeretném megvalósítani.

A választható délutáni foglalkozások körének bővítésével a differenciált és egyéni képességfejlesztést, az ismeretekbe ágyazott készség- és képességfejlesztést, az integrált és képesség- kibontakoztató programok elemeinek alkalmazását tartom lényegesnek.
Szeretném elérni, hogy az intézmény tartósan alkalmas legyen a különböző szociális és intellektuális háttérrel rendelkező és eltérő fejlettségi szintű gyerekek képzésére, nevelésére.

Csökkenjen a lemorzsolódó és évfolyam vesztes tanulóink száma, szolgáltatásaink színvonalával elnyerjük az iskola használóinak bizalmát, a közvetett partnerek elégedettségét és a fenntartó megbecsülését.
Szeretném, ha a mi iskolánk kiemelkedne a környékbeli iskolák közül és elérnénk azt, hogy mindenki büszke legyen arra, hogy a Dávodi Forrás Általános Iskola az iskolája, a munkahelye, a közösségi élet színtere és a falu hagyományainak továbbvivője.

Fontosnak tartom az innovatív fejlődést, ki szeretnék használni minden olyan pályázati lehetőséget, amely az iskola fejlesztéséhez, tanulóink mindennapjainak színesítéséhez, pedagógusaink módszertani megújulásához vezet.


Hideg Marianna